سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آفتابِ تابانِ مهر، حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب

آغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (قدس سره)



 خاطرات حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب / 1

عکس های <br onload=قدیمی حضرت آیت الله سید علی اصغر دستغیب" align="Center">

نخستین خاطرات سیاسی اینجانب سیدعلی اصغر دستغیب مربوط به شروع نهضت اسلامی به رهبری حضرت آیت الله العظمی امام حاج سید روح الله الموسوی الخمینی «قدس سره الشریف» می باشد .

یکی از روزها در آستانه سال 1342 بعد از نماز ظهر و عصر به اتفاق مرحوم آیة الله شهید حاج سیدعبدالحسین دستغیب از در بزرگ مسجد جامع موسوم به«در دروازه امام (ع) » خارج می شدیم که یکی از متدینین شیراز اعلامیه ای را به دست معظم له داد ایشان مشغول مطالعه آن شدند و من هم که جوان و کنجکاو بودم نگاه می کردم، اعلامیه امام خمینی «رضوان الله علیه» مبنی بر اعتراض نسبت به مسأله انتخابات انجمنهای ایالتی و ولایتی بود که سرآغاز حرکت الهی و مبارزه علیه رژیم طاغوت گردید.

از همان هنگام چنان شیفته آن رهبر عظیم الشأن و آراء و افکار معظم له شدم که از اعماق دل و جان و با تمام وجود آماده لبیک به ندای آشنا و دلنشین آن اسوه تقوا و فضیلت و الگوی ثبات و مقاومت گشته و با شور و شوق خاصی دستورالعملهای رهبر بی بدیل انقلاب را به قصد تبعیت و انجام تکلیف الهی پیگیری می نمودم.

اولین گامی که به همراهی بعضی دوستان مؤمن و مبارز برداشته شد تشکیل جلسات سری و فعالیت در ارتباط با مجلس عمومی هفتگی مسجد جامع عتیق بود که از اقشار مختلف، به ویژه علما و روحانیون که اکثریت قریب به اتفاق ایشان در آن حضور داشتند تشکیل می شد.

مرحوم آیة الله آقای حاج شیخ بهاءالدین محلاتی از جمله علمای مبارزی بودند که مرتباً شرکت می کردند.

از نخستین برکات و ثمرات این حرکت در شروع نهضت، وحدت بی سابقه و کم نظیر علما و روحانیون شهرمان بود که برای مردم هم بسیار شعف انگیز بود که ایشان را به طور منسجم، هماهنگ با هم می دیدند.

مجالس شبهای جمعه بسیار گرم و پرشور بود. مرحوم آیة الله دستغیب منبر می رفتند و علیه رژیم و جنایات و اقدامات ضد اسلامی آن به طور مبسوط سخن می گفتند و هر گاه از حضرت آیة الله العظمی خمینی نام می بردند مردم صلوات می فرستادند و این نشانی از عهد و پیوند عمیق و قلبی مردم با آن مرجع عالیقدر و رهبر نهضت و انقلاب اسلامی بود زیرا تا آن زمان سابقه نداشت وقتی نام یکی از علما برده شود مردم صلوات بفرستند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله حاج سید علی اصغر دستغیب